Webdesign en Webdevelopment

Bovenaan in Google komen? Zo doe je dat!

maandag, 6-3-2017  

Google heeft één van de meest intelligente en uitgebreide algoritmen op het internet. Dat zoekmachines gebruikmaken van algoritmen is inmiddels algemene kennis. Die van Google is echter niet alleen één van de oudste, maar ook simpelweg de beste die momenteel bestaat. Google is namelijk de meestgebruikte zoekmachine en leert van het gedrag van zijn gebruikers. Hoe relevanter een zoekresultaat, hoe hoger dit resultaat in Google staat aangegeven. Maar wat maakt een zoekresultaat relevant? En hoe kun je bovenaan in Google komen? Daar zijn natuurlijk inmiddels allerlei strategieën voor ontwikkeld. Wil je bovenaan in Google komen, dan moet je leren denken zoals Google ‘denkt’. Een zoekmachine als Google denkt namelijk in relevantie: hoe waarschijnlijk is het dat dit zoekresultaat het antwoord gaat zijn om de zoekvraag die is ingevoerd? Oftewel: hoe goed matcht deze website of pagina de trefwoorden waarop is gezocht? Dus wil je bovenaan in Google komen? Dan moet je je website zo opbouwen dat Google deze herkent als het meest relevante zoekresultaat.

Wat heb je nodig om bovenaan in Google te komen?

Niet iedereen heeft evenveel tijd, kennis en ervaring om zijn of haar website te optimaliseren voor een zoekmachine als Google. Daarom zijn er professionals die dat met liefde en plezier voor je kunnen en willen doen. 1 Good Designer is bijvoorbeeld een expert in je helpen boven in Google te komen. Met hun kennis, ervaring en service zorgen ze ervoor dat je in minder dan geen tijd je concurrentie verslaat in de zoekmachine. En uit ervaring weet je ongetwijfeld hoe belangrijk dat is. Hoe vaak kijk je zelf verder dan de eerste pagina van de Google-zoekresultaten? Moet je dus bovenaan in Google komen? Het liefst wel! Dat is tegenwoordig onderdeel van succesvolle online marketing. En wil je bovenaan in Google komen, dan moet je je aan een paar belangrijke spelregels houden. De belangrijkste is dat je linkbuilding – de connecties die jouw website legt met andere websites – natuurlijk is of in ieder geval natuurlijk overkomt. Natuurlijk betekent in dezen: niet door een machine gegenereerd.

Spelregels van natuurlijk linken

Is het belangrijk voor je website om hoog in Google te komen? Dan is het dus van belang dat je zo veel mogelijk linkjes aanlegt naar andere relevante websites. Dit maakt jouw website weer relevanter voor de zoekmachine. Dit moet echter wel natuurlijk en organisch overkomen. Dat doe je door je aan een aantal spelregels te houden, namelijk:

  • Gebruik niet te weinig, maar ook zeker niet teveel trefwoorden die door de zoekmachine gevonden kunnen worden. Te weinig trefwoorden maakt de tekst te zwak om te worden opgepikt; te veel trefwoorden maakt de tekst verdacht als te duidelijke voor een zoekmachine geöptimaliseerde tekst.
  • Gebruik geen tekst die is ontworpen om alleen te worden opgepikt door een zoekmachine en niet door een menselijke lezer.
  • Maak geen gebruik van strategieën als linkruil, spammen of betaalde links. Voor zoekmachines zijn deze strategieën te duidelijk gericht op het bovenaan in Google komen en te weinig op de lezer of bezoekers van de website.

Zoals je ziet zijn er vooral tips te noemen voor dingen die je niet moet doen. Wat je dan wel moet doen om bovenaan in Google te komen? Professionals in de arm nemen die linkbuildingenteksten voor je kunnen schrijven, zodat de content er natuurlijk uitziet – want door mensen is geschreven – en toch is geöptimaliseerd om voor zoekmachines relevat te zijn. Dit is wat 1Gooddesigner onder andere doet. Klanten van 1Gooddesigner staan in Google bijvoorbeeld op nummer 1, 2, 4 of 5 in de zoekresultaten. Wil je met je website dus bovenaan in Google komen? Investeer in linkbuilding en zoekmachine-optimalisatie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.