Bedrijven en Bedrijfsleven

Problemen met POS software of kassasystemen?

vrijdag, 7-8-2020  

Zoekt u naar een manier om de verkoop van uw producten goed te kunnen laten verlopen? Heeft u nu veel problemen met uw kassasysteem? Of heeft u naast een fysieke winkel ook nog een webshop, of juist andersom, of heeft u misschien meerdere winkel vestigingen? Dan is het erg belangrijk dat alle gegevens goed toegankelijk zijn en dat deze gegevens ook daadwerkelijk kloppen. Dit is niet altijd altijd zo bij kassasystemen. Daarom zou een oplossing het zogenaamde pos software kunnen zijn. novulo is speciaal in hun software doordat hun software meegroeit met de markt en dus erg flexibel zijn. 

Wat is POS software?

POS is ook wel een afkorting voor ‘Point Of Sale’, en zoals deze naam suggereert, doelt zo’n systeem op de plek waar de verkoop van producten plaatsvindt. Voor retailers is dit vaak gewoon in de winkel. Hoewel het systeem omschreven zou kunnen worden als een kassasysteem, doet deze omschreven de software nogal te kort. Dit is omdat het systeem de verkoop op alle mogelijke manieren ondersteunt, dus tijdens en voor de verkoop, maar ook na de verkoop van een product. Met deze POS software is het dus mogelijk om een product af te rekenen met een betaalwijze dat is gekozen door de klant. Ook kan het gecombineerd worden met andere hardware, zoals een pinapparaat of een barcode scanner. Wanneer dit niet goed gaat, komen er dus problemen met de betaling van de klant, want als deze wil pinnen, maar het pinautomaat reageert niet goed, dan kan deze klant niet betalen als hen geen contant geld bij zich heeft. 

Zo kunnen er dus een aantal problemen voorkomen door maar kleine foutjes in het systeem. Tegenwoordig wordt er ook steeds meer van een POS- of kassasysteem verwacht, dus dan moet de software ook flexibel zijn. Dit is niet altijd zo. Vaak treden er problemen op met dubbele verkopen doordat de synchronisatie van de verschillende winkels gewoon niet goed verloopt. Er kan dan een product worden verkocht dat eerder ook al is verkocht. Ook bij het retourneren kunnen er problemen optreden. Neem zoals het voorbeeldscriptie dat een klant een product heeft gekocht in de webshop, maar deze in de winkelvestiging terug wil brengen, dan kan dat soms niet. 

De POS software van novulo

De software van novulo biedt een uitweg voor de problemen zoals de eerdergenoemde. Dit komt door een aantal functionaliteiten van de Point Of Sale software die novulo aanbiedt aan hun klanten. 

  • Met de software van novulo is mogelijk om de voorraad van andere winkel niet alleen te bekijken, maar ook te reserveren. Hetzelfde geldt voor het distributiecentrum. 
  • Met deze POS software is het gemakkelijk om complexe promotie- of salesacties te beheren voor zowel de fysieke als de online winkel. 
  • Alle gegevens zijn toegankelijk vanuit een enkele geïntegreerde platform, waardoor ook alle verschillende applicaties en kanalen efficiënt met elkaar verbonden zijn. 
  • Het is gemakkelijk om met de POS software van novulo om eerdere aankopen te bekijken en te heropenen voor het afhandelen van retouren. 

novulo biedt dus een goede, flexibele POS software aan dat juist de uitweg voor u kan zijn. Daarom is het ook zeker een aanrader om eens beter te kijken naar deze POS software!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.